Zápisy do 1. tříd

Zápis do prvních tříd pro školní rok 2025 - 2026 proběhne dubnu 2025 v čase 14:00 - 18:00 hodin (termín bude upřesněn)

K zápisu se musí dostavit všechny děti narozené v termínu od 1. 9. 2018 do 31. 8. 2019 a děti, které v předešlém školním roce dostaly odklad povinné školní docházky o jeden rok.  Při zápisu se vyplňuje dotazník a žádost o přijetí nebo o odklad přímo ve škole. Oba dokumenty lze také stáhnout a donést k zápisu již vyplněné. Vezměte s sebou rodný list dítěte a průkaz totožnosti. Pokud uvažujete o odkladu školní docházky pro své dítě, předejte při zápisu doporučení školského poradenského zařízenídoporučení pediatra nebo odborného lékaře.

verze pro rok 2024 - 2025

     -  dotazník při zápisu

      -  žádost o přijetí do 1. třídy

     -  žádost o odklad povinné školní docházky


Před zápisem proběhnou  miniškolička - bude upřesněn termín

miniskolicka

Kritéria pro přijetí žáků do 1. třídy ve školním roce 2025 - 2026


Kritéria 2024 - 2025

Škola bude otevírat dvě první třídy. Počet žáků v každé z nich bude maximálně 25 dětí.

Spádové území pro naši školu:

Arch. Neumana, Bezděkov, Františkov, Fr. Stránecké, Gen. Jaroše, Hliniště, Hornoměstská, Jana Zahradníčka, Jestřábec, Jihlavská, Karlov, K Buči, Ke Třem křížům, K Novému světu, K Rakůvkám, Krátká, Křenice-samota, Křižní, Lesní, Lipnice, Loupežník-samota, Luční, Nábřeží, Nad Lalůvkou, Nad Pilou, Nad Sýpkami, Na Pískách, Na Spravedlosti, Nesměř-samota, Nová, Nová Říše, Obůrka, Podhradí, Pod Hradbami, Pod Kaštany, Pod Lesem, Pod Sýpkami, Polní, Průmyslová, Příční, Příkopy, Skřivanova, Slepá, Sluneční, Smrková, Sportovní, Strmá, Střední, Tichá, U Cihelny, U Elektrárny, U Světlé, U Statku, U Tržiště, U Zlatého křížku, Uhřínovská, V Potokách, Vrchovecká, Za horou, Zámecká, Zámecké schody, Záviškova a  Zelená.
- části města Lhotky, Kúsky a Dolní Radslavice pro žáky 6. až 9. ročníku

Jak můžete pomoci svým dětem, aby zvládli přechod z MŠ na ZŠ

  • Věnujte dítěti soustředěnou pozornost - při rozhovoru s ním se nezabývejte jinou činností, dejte mu najevo zájem, trpělivě je vyslechněte, projevujte vstřícnost a přívětivé chování.
  • Vyprávějte dítěti a čtěte mu - televize či video nenahradí lidské slovo a osobní kontakt.
  • Pověřujte dítě drobnými úkoly a domácími pracemi - pěstujte tak jeho samostatnost a zodpovědnost, rozvíjíte i motoriku.
  • Rozvíjejte poznání z oblasti života lidí zvířat i rostlin - vedle obecné informovanosti rozšiřujete i jeho slovní zásobu.
  • Vybírejte vhodné hry a činnosti, sami se do nich zapojte - stavebnice, skládanky, dějové obrázky i práce s drobným výtvarným materiálem rozvíjejí poznání a tvořivost. Vaše účast posiluje citovou zralost dítěte.
  • Upevňujte prostorovou orientaci a pojmy nahoře, dole, vlevo, vpravo, vpřed, za - výrazně to ovlivňuje základy psaní, čtení a počítání.
  • Dbejte na vhodné pohybové aktivity a zdravé stravování - příroda je velká tělocvična, prospěje i vám.
  • Trénujte změny denního režimu související se školní docházkou - ranní vstávání, odbourávání odpoledního spaní, čas pravidelného ukládání k večernímu spánku zmírní každodenní stres pro děti, zákonné zástupce i pedagogy, připravujte dítě na to, co ho čeká nového v době školní docházky.
  • Vytvářejte sociální situace, kdy se dítě učí jednat s jinými lidmi - uplatňovat základní společenská pravidla při jednání s lidmi, vyřizovat drobné vzkazy, nebát se komunikace ve známém prostředí apod.